Mededelingen

Bericht 3: OV-ambassadeurs

Provincies Flevoland, Gelderland en Overijssel vinden dat het openbaar vervoer voor iedereen toegankelijk moet zijn. Daarom zijn de OV-ambassadeurs in het leven geroepen. De OV-ambassadeurs zijn vrijwilligers die leeftijdsgenoten graag op weg helpen met het reizen met het openbaar vervoer, waardoor ze langer onafhankelijk en mobiel blijven. Sinds vorig jaar zijn zij telefonisch bereikbaar voor vragen over het openbaar vervoer. Vanaf heden kan men ook in contact komen met een OV-ambassadeur via het zogenoemde beeldbellen.

Uitbreiding van het telefonisch spreekuur

Sinds oktober vorig jaar is het telefonisch spreekuur ingezet om de vragen te beantwoorden die senioren hebben over het reizen met het openbaar vervoer. Vragen over het openbaar vervoer blijven, zeker onder de groep senioren. ‘Welk abonnement past bij mij, hoe plan ik mijn reis of hoe kan ik een ov-chipkaart aanvragen?’ zijn vragen waar de OV-ambassadeurs antwoord op geven. Senioren weten deze service steeds beter te vinden. Per februari zijn de telefonische spreekuren uitgebreid, zodat zij op alle werkdagen en verschillende dagdelen bereikbaar zijn.

Contact via beeldbellen ook mogelijk
De OV-ambassadeurs gaan met de digitale ontwikkelingen mee. Inmiddels zijn een aantal OV-ambassadeurs beschikbaar om klantvragen via beeldbellen te beantwoorden. Voor de senior die (geregeld) gebruik maakt van een computer, laptop of bekend is met het online programma MS teams is dit een extra mogelijkheid om geholpen te worden. De senior ontvangt per e-mail een uitnodiging van de OV-ambassadeur voor de afspraak via MS Teams. Op de afgesproken tijd zitten de OV-ambassadeur en senior beiden klaar achter de computer en leggen zij contact via het beeldbellen. Op deze manier kunnen zij online – op afstand – de senioren bijvoorbeeld laten zien waar zij op de website de aanvraag van een nieuwe ov-chipkaart kunnen vinden of hoe ze via de website van 9292.nl een reis kunnen plannen. De vrijwilligers staan hun leeftijdsgenoten ook op deze manier graag te woord.

Bereikbaarheidstijden

De OV-ambassadeurs zijn bereikbaar van maandag- tot en met vrijdagochtend van 10.00 uur tot 12.00 uur, op dinsdag- en donderdagmiddag van 13.30 uur tot 15.00 uur en op maandag-  en woensdagavond van 18.30 uur tot 20.00 uur. Heeft men voorkeur voor een afspraak via beeldbellen, dan kan dit telefonisch aangegeven worden bij de betreffende OV-ambassadeur. Zij zijn bereikbaar tijdens het telefonisch spreekuur via telefoonnummer 038-3037010. Meer informatie: www.ervaarhetov.nl/ov-ambassadeurs.

Coördinator Buurtbusverenigingen Arriva

Bericht 2: maart  2021

Vanaf 29 maart zijn we weer gaan rijden. We heten iedereen weer welkom in onze aangepaste bussen, voorzien van kuchschermen en extra ventilatie. Er kunnen op dit moment  6 passagiers mee i.p.v. 8. Ook is er desinfectie materiaal aanwezig

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is sssssssssssssss-1.gif

Vanaf 12 april vervalt de halte Kerkplein in Gendringen, tijdelijke halte aan de Staringstraat, dit duurt tot november

Tevens is er weer plaats voor nieuwe chauffeurs  (m/v), aanmelden kan via telefoon nummer  06-23831297

Bericht 1: januari 2020

Gevonden en/of verloren voorwerpen: geen

Waarde papieren zoals ID-kaarten, paspoorten. etc. informatie via gemeente Oude IJsselstreek tel. 0315-292292
of ga naar de site van de gemeente Oude-IJsselstreek

Er is  een halte bij de Meulenbeek in Ulft (Keurkamer), voorlopig eerst voor lijn 195, Megchelen- Terborg  en v.v. en

lijn 197 B richting ‘s-Heerenberg

Per 1 januari 2021 zijn de prijzen van de buurtbussen veranderd ( zie tarieven).

Er is een halte bij de Wesenthorst (Almende College, schoolbus) alleen uitstappen. Instappen bij de halte “Weg achter de Blenk”.

  • De eerste bus vanaf ‘s-Heerenberg vertrekt om 06.40 uur (lijn 197).
  • De eerste bus vanuit Megchelen vertrekt om 06.42 uur (lijn 195).
  • De laatste bussen rijden door  t/m de halte “Weg achter de Blenk” in Ulft.
  • De OV-chip kan men  in onze buurtbussen gebruiken.
  • Men kan in de bussen geen ongestempelde kaartjes aanbieden, tenzij gekoppeld aan een betaalbewijs.
Informatie: 
De volgende links bieden verdere informatie:
Arriva (http://Arriva.nl) ,
bbv Montferland (buurtbusmontferland);
bbv Halle /Sinderen (buurtbushallesinderen) 
bbv Aalten /Ruurlo (buurtbusaaltenruurlo)
en bij de secretaris rob@vinkenvleugel.nl

 

Pagina bekijken